Home » Thuiswerken

Thuiswerken ging van een uitzondering naar de norm, toen iedereen geadviseerd werd zo min mogelijk naar het werk te gaan alleen als het echt niet anders kan. De eetstoelen, keukentafels en laptops zijn natuurlijk geen vervanging voor het kantoormeubilair en bureaus . Niet verwonderlijk dat hierdoor steeds meer mensen last krijgen van hun rug , schouder en/of nek  De klachten door thuiswerken trekken uit zichzelf niet meer weg maar kunnen juist steeds heviger worden, met mogelijk verzuim als gevolg. Bij Wan Sabai zijn diverse massages mogelijk die helpen de klachten te verlichten en hevigere pijn te voorkomen.

Hier onder enkele tips voor thuis

  1. Zit met een rechte rug en houd schouders laag en ontspannen

  2. Zet het beeldscherm op de juiste hoogte, de bovenrand van het scherm dient op ooghoogte te zijn

  3. Zorg voor ondersteuning van handen en armen

  4. Sta regelmatig op, haal wat te drinken en telefoneer lopend

  5. Las een pauze in en maak een wandeling in de buitenlucht

  6. Focus op je lichaam, voel waar er pijn of spanning zit in je lijf. Bij een inademing richt je je op de plek, bij een uitademing laat je de plek ontspannen

  7. Doe stretch-oefeningen om de energiedoorstroming te stimuleren